Wednesday 2 November 2011

Janji Persahabatan

Jika aku menaiki kereta mewah,
Dan kau hanya membawa basikal,
Ketika suatu hari kita bertemu di jalan,
Jika kau menyandang jawatan presiden,
Dan aku hanya petani kampung,
Ketika suatu hari kita bertemu di jalan,
Aku akan bangkit untukmu,
Aku mahu menjadi sahabatmu,
Sepanjang masa tanpa ada persengketaan,
Ketika pada musim kemarau,
Dan sungai menjadi kering,
Ketika pada musim tengkujuh,
Kilat dan petir berperang,
Ketika pada musim panas dan salju,
Bila bumi dan langit bersatu,
Aku tidak akan berpisah denganmu....

Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar,
Sahabat yang setia ibarat pewangi yang mengharumkan,
Sahabat yang sejati menjadi pendorong impian,
Sahabat yang berhati mulia membawaku ke jalan Allah......

0 comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Maut Anda Disini!!!
Hahaha..

Baby Blue Snowflake