Saturday 19 November 2011

Semester Baru

Pada tanggal 19 November tahun 2011 aku telah selamat menempuh semester kedua yang kini merupakan cabaran buat aku...Sebenarnya cuti semester satu selama satu bulan lebih masih tak cukup bagi aku...Tapi bila aku dok rumah rasa bosan la pulak sebab tak tau nak pergi mana...Lagipun aku tak ada kawan2 terdekat kat Sungai Petani nie...So dok rumah jalah main Playstation 2...Then sekarang bila dah masuk semester kedua...Aku dok bilik baru and roommate pon baru...Argggghhh...Nie lah yang aku rasa malas ditambah dengan menyampah...Bukanlah aku nak cakap aku tak suka kat roommate baru aku...Tapi yalah kan aku nie jenis yang tak friendly sangat so bila nak tegur orang tu aku rasa kekok pulak...Kalau tegur macam kat facebook tu ok la jugak...Tapi bila depan2 aku rasa macam tak pandai nak berkawan dengan orang...Maklumlah tak ramah sangat...Nanti kalau tersilap cakap orang kecik hati pulak...Kalau orang tu cakap ramah dengan aku barulah aku akan cakap ramah dengan dia...Pelik sangat ke aku nie...Semua benda tentang aku majoriti pelik2...Sehari sebelum masuk semester dua nie...Akram dengan Syahmi ada mai rumah aku..Budak UITM Merbok jugak la...Depa nie member yang dikatakan agak rapat jugak la dengan aku...Dekat sini la yang ada benda pelik jadi...Haha...Aku pon tak tahu kenapa bila member aku dua orang nie rapat ja and tak berapa peduli pasal aku...Aku mula rasa jealous...Akram dengan Syahmi nie memang best friend...Argggghhhh...Kenapa aku mesti jealous...Adakah sebab aku nie tak ada kawan and sendirian or sebab aku nie anak tunggal...Benda nie pernah jadi dekat aku masa aku dengan best friend aku dulu...Aku pon tak tahu apa yang dah jadi dengan aku...Mungkin sebab aku takut kehilangan kawan yang aku anggap sebagai best friend aku...Perangai aku memang pelik kan...Dah la sensitif nak mampos aku nie and bila ada orang kata sikit aku cepat terasa kalau perkara tu melibatkan benda yang aku tak suka...Aku memang benci semua nie...Kenapa aku macam nie...Kenapa aku perlu sensitif dan memikirkan tentang akan kehilangan kawan atau tidak...Aku harap aku tak ada perasaan langsung...Biar jadi macam robot...Itu lebih bagus kan2...Dah la cepat sedih...Tapi bila aku sedih aku tak suka tunjuk kat orang...Malu laaaa..And semuanya melibatkan persahabatan...Kadang2 cinta nie pon melibatkan jugak kesedihan...Tapi relationship aku dengan Nisa ok ja...So aku tak sedih la dalam waktu sekarang nie...Cuma sebab kawan ja yang buat aku sedih...Aku sayang semua kawan2 aku...Tapi aku tak tahu macam mana nak tunjuk...Aku nie memang pelik...Bila seseorang kawan tu tak tegur aku and buat tak tahu ja...Secara automatik aku akan terasa...And then start la aku fikir yang bukan2...Dia nie tak suka kawan dengan aku la...Dia nie mungkin anggap aku nie agak bodoh la untuk kawan dengan dia...And macam2 lagi...Most yang sedih dalam hidup aku sekarang nie melibatkan persahabatan...Ahhh...Apa mungkin aku yang terlalu sombong dan ego...Tapi aku nie terlalu pemalu dan tak pandai nak berkawan dengan orang...Entah bila la aku nak ada kawan yang betul2 faham perasaan aku...Zaman sekarang nie payah nak cari kawan yang faham kawan and sanggup menangis untuk kawan...Kawan untuk suka2 and melepak2 tu berlambak la tepi jalan boleh cari...Tapi kalau kawan yang boleh faham kita nie payah nak cari...Macam sekarang nie aku dah masuk semester kedua...So adakah aku berjaya nak membuat kawan dengan roommate aku...Sorang dua dah aku start cakap...Tapi ada lagi roommate aku yang aku kurang cakap...Ermmmm...Macam mana nie nak mulakan percakapan dengan orang...Kekok betul aku rasa...Pelik2 kan aku nie...Kalau orang baca blog nie mesti gelak kat aku and cakap aku pelik...Or cakap aku alien or bukan manusia...Nak buat macam mana dah nie memang diri aku...Tapi kalau dah terpaksa cakap, aku akan cakap jugak la...Aku takut jugak orang cakap aku nie sombong...Tapi serius aku bukan sombong and tak ada niat pon nak jadi sombong...Perangai aku memang macam nie...Kalau nak tahu aku nie banyak cakap and suka merapu2...Hehe...Tapi bila dah kenal rapat dengan orang tu la...Actually aku sangat suka nak buat ramai kawan cuma aku tak tahu macam mana nak mula...Dari facebook ok la...Tu la yang aku buat sekarang nie iaitu mengenali lebih ramai kawan...Hope aku akan dapat mengatasi kelemahan diri aku nie...Aku tak nak bersendirian selalu...Kalau tak ada cinta, kawan pon boleh buat kita happy and bahagia selalu...Betul tak..................

1 comment:

Sila Tinggalkan Komen Maut Anda Disini!!!
Hahaha..

Baby Blue Snowflake