Thursday 29 December 2011

Alor Setar Lagi

Kalau tengok title kat atas nie mesti dah dapat teka kan...Ya..Semalam aku memang dah pergi ke Alor Setar...Mira yang ajak aku...Mira nie budak Uitm Merbok...Dia nie member Ain...Rapat jugaklah dengan aku...Selalu jugaklah kami pergi makan dekat Foodcourt Uitm...Tapi jangan salah faham ya...Kami memang tak ada apa2 hubungan special ok...Aku pergi ke sana naik motor...Macam biasalah kan...Aku ajak Fareez sekali...Fareez nie kawan aku...Tinggal dekat Bandar Perdana, Sungai Petani...Dia nie ok ja...Tak ada apa2 masalah dengan aku...Haha..Ayat macam nak gaduh pulak dah...First bila sampai, aku dengan Fareez pergi KFC...Tunggu Mira la...Dia duduk dekat mana entah...Bila jumpa bahagianya hidup...Ingat kan dah dapat order makan...Tapi kena tunggu pulak member dia...Katanya ada ramai lagi yang nak datang...Semua perempuan pulak tu...Gila betul la...Nasib baik aku ajak Fareez...Kalau tak aku seorang ja lelaki dekat sana kot...Perempuan semua ada tujuh orang termasuk Ain dengan Mira la...Yang lain tu aku tak kenal...Actually aku malas sebenarnya nak tulis nie...Tapi nak buat macam mana...Kena la tulis jugak...Masa dekat KFC, aku cuba telefon girlfriend aku Nisa...Yalah kan...Mestilah kena bagi tahu dia yang aku pergi jalan2 dekat Alor Setar...Tapi aku call dia tak angkat pun...Banyak kali aku call...Dia tetap tak angkat...Ishhh...Tension betul la...Before that, aku ada la kenalkan Ain dengan Fareez...Ain single...Fareez pun single...Sesuai la depa kan...Haha...Jangan marah weh...Aku gurau ja ya...Lepas makan, kami pun berjalan pergi ke City Plaza (CP)...First sekali, tunggu apa lagi...Aku pergi karaoke la...Favourite aku tu...Tapi Fareez tak nak join sekali la...Dia kata nak pergi main game token...Aku faham la kan...Sebab perempuan ramai kan2...Awat dia ingat aku tak rasa malu ka pergi karaoke dengan perempuan...Lepas tu majoriti pulak aku tak kenal...Aku pun malu juga tau cuma tak tunjuk la...Kalau yang kenal tu lain la...Tapi disebabkan aku memang minat tahap gaban menatang karaoke nie...Aku pun buang perasaan malu tu...Mampoih la kat depa nak kata apa pun...At first bila aku seorang ja lelaki kat dalam tempat karaoke tu...Aku rasa segan la pulak...Sebab aku tak kenal pun yang lain2 tu...Tapi ada la seorang minah nie entah nama apa macam relaks ja tak malu...Dia yang nyanyi dulu...Hahaha...Semangat pulak aku bila tengok dia nyanyi dengan penuh berkeyakinan...Aku pun apa lagi...Start la pilih lagu...Entah tiba2 perasaan segan tu hilang pulak...First aku nyanyi macam biasa ja lah...Lepas ja empat orang dari perempuan tu blah...Aku pun nyanyi macam orang gila...Haha...Feeling gila aku...Betul2 menghayati lagu tu...Tambah2 lagu Hujan, Kangen Band, Shiela On Seven dengan Ungu...Actually banyak jugaklah lagu band2 yang aku nyanyi...Aku nie memang minat lagu2 Indon...Hehe...Majoriti lagu Indon aku nyanyi...Ha'...Cuma lagu ST12 ja yang tak sempat nyanyi...Tak palah nanti lain kali aku sambung nyanyi dekat Village Mall pulak...Haha...Lupa pulak nak bagi tahu...Arif jugak ada karaoke sekali...Dia sampai lepas beberapa minit aku sampai...Dia nie someone special buat Mira...Hehe...Agak2 special yang macam mana tu...Tapi tu dulu la...Sekarang tak lagi...Mira la yang cerita dekat aku...Bila dia join sekali karaoke...Mira diam ja...Ermmm...Dia malu kot dengan Arif tu...Tapi walau macam mana pun kami karaoke macam biasa jalah...Lepas tu baru Fareez join sekali...Dia pun nyanyi sikit2 ja...Sekejap keluar sekejap masuk...Dia ada pilih lagu lepas tu keluar tak nyanyi pun...Aku tanya dia keluar pergi mana...Dia cakap pergi teman Ain pergi beli apa entah...Ha'...Ada apa2 ka nie...Baru kenal tak kan dah sangkut...Hahaha...By the way, polis ada buat spot check kat tempat karaoke tu...Sebab tu la empat orang perempuan2 tu blah...The rest of them still remain dekat dalam tempat karaoke tu la...Nak takut buat apa...Bukan buat salah pun...Bak kata pepatah berani kerana benar takut kerana salah...Fareez pun ikut cabut sekali...Aduiiii...Terbaik betul la mamat nie...Lantak dia lah nak pergi mana pun...Yang penting semangat aku berkaraoke sangatlah berkobar2...Haha...Tak ramai lagi bagus...Bertambah feeling lah aku nyanyi...Lepas ja habis karaoke kami pun masing2 rasa nak balik dah...Aikkkk...Takkan karaoke ja kot...Ha'...Memanglah...Dah time pun menunjukkan pukul 5.30 petang...Nak balik dah lah...Kalau ikut aku nak ja sambung tengok wayang...Tapi apa kan daya...Dahlah aku bawa member aku...Kesian pulak nanti balik lewat, mak dia marah...Hehe...Time nak balik nak keluar dari City Plaza...Aku ada terserempak dengan Syafifi...Tak sangka dia pun datang sini jugak...Kata dia pergi jalan2 ja...Dia datang dengan adik dia...Haha...Dia cakap bila2 nanti mailah rumah dia...Aku pun cakap ok ja...Masa nak balik ke rumah naik motor petang tu...Hujan lebat gila...Aku dengan Fareez terpaksa berhenti dekat bus stop yang terdekat sementara menunggu hujan renyai2...Malam baru aku sampai rumah Fareez nak hantar dia balik...Sebelum tu sempat juga aku singgah pasar malam...Beli CD cerita kejap...Bila sampai rumah Fareez, malas pulak aku nak balik rumah so tumpang tidur jalah rumah dia...Lagipun nie hari terakhir jumpa member aku nie...Lepas nie belum tentu jumpa lagi sebab esok dia dah pun nak berangkat pergi ke Kuala Lumpur...Dia cakap nak cari kerja dekat sana...Walau apapun all the best brader...Aku doakan hang jumpa kerja nanti ok...Kalau ada salah dan silap ataupun terlepas cakap ka...Sorry tau...Harap hang jangan marah or berdendam dekat aku...~ Piece No War~........

0 comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Maut Anda Disini!!!
Hahaha..

Baby Blue Snowflake