Thursday 15 December 2011

Trouble Is A Friend

Sejak dua tiga hari ni, aku betul2 rasa marah dan bengang dengan seorang kawan aku...Nama dia Akram...Member yang dulunya dikatakan rapat jugaklah dengan aku time semester satu dulu...Tapi sekarang da kurang la sikit...Dulu aku pernah gaduh dengan dia sekali...Semenjak tu kami dah tak berapa rapat sangat...Bila masuk semester kedua tak sangka pulak aku kelas sekali dengan dia lagi...Geram jugaklah dengan dia...Tapi cuma aku tak tunjuk ja...Aku paling pantang kalau orang cakap benda yang aku tak suka...Maklumlah aku nie sensitif orangnya...Akram nie faham2 lah...Mulut dia kalau dah perli orang memang bisa tahap cipan...Mungkin bagi dia satu gurauan semata2...Tapi bagi aku benda tu sensitif...Dah la pulak kadang2 bila kita cakap serius dia buat2 gelak tak serius...Meluat nak mampoih aku tengok...Nasib la dia kawan aku...Jangan sampai pulak kali kedua aku gaduh dengan dia macam semester lepas sampai tak cakap tiga minggu...Ha' nie pulak sorang lagi yang aku nak bagi tau...Nama dia Syahmi...Member yang dahulunya rapat dengan aku dan jugak Akram...Haha...Kalau nak tahu dengan dia jugak aku pernah angin puting beliung...Lepas aku gaduh dengan dia barulah aku gaduh dengan Akram...Haha...Ikut giliran la pulak katakan...Semuanya sebab mulut la aku marah...Depa dua orang nie memang perangai serupa...Mulut macam longkang, tak serius, suka bisik2 kutuk aku belakang and buat aku sakit hati...Tak tahu ka yang aku nie sensitif...Dan aku tak suka orang mengutuk aku belakang2...Kalau orang tak kenal tu aku tak kisah sangat la...Tapi nie kawan aku sendiri...Kalau nak bergurau pun agak2 lah...Menyampah betul aku...Walau macam mana pun Syahmi tu dah berambus  
pergi politeknik mana entah sebab kena dismiss dari Uitm Merbok...Dalam hati padan muka aku cakap...Muahahahaha...Jahat kan aku...Tu la siapa suruh cari pasal dengan aku dulu...Aku nie memang sensitif, cepat naik angin walaupun benda2 kecik dan cepat berdendam dengan orang...Sebab tu lah aku suka bersendirian...Lebih baik dari kawan dengan orang...Bukan beerti aku sombong tapi itulah yang terbaik...Tapi tak dak lah sampai tak cakap dengan orang langsung...Tegur2 tu adalah...Yang sekarang nie masalahnya aku tengah angin lagi dengan member baik aku...Hasnul nama dia...Tapi tak daklah marah sangat2...Semua nie sebab Akram Kelantan tu la...Sebelum nie aku baik ja dengan dia...Tapi bila Akram join sekali dengan aku, macam2 dia kutuk pasal aku...Yang Hasnul pun tergelak2 la  
depan aku...Bila aku marah sekali dengan Hasnul kena...Semua sebab mamat Kelantan tu la...Sekarang ni ada la dua hari aku tak cakap dengan Hasnul...Aku marah dengan Akram sebenarnya...Hasnul yang selalu jalan dengan Akram pun aku marah sekali...Aduiiii...Pelik kan aku nie...Bila habis kelas ja, aku tak tahu nak jalan dengan siapa...So aku ambil keputusan nak dekat2 dengan geng budak perempuan kelas aku...Nadirah, Nana dengan Syuhada...Actually aku segan sebenarnya jalan dengan budak perempuan tapi apa kan daya...Terpaksalah buat2 tak malu pergi kawan, makan and jalan dengan depa...Mampoihlah apa orang nak cakap...Akram ada ajak aku pergi makan dengan Hasnul...Cakap la juga daripada tak cakap langsung...Dalam hati tuhan jalah yang tahu...Tapi aku buat bodoh ja and terus jalan dengan Nadirah, Nana dengan Syuhada...Hahaha...Puas gila hati aku bila dapat buat macam tu...Biar depa terasa sikit yang aku nie dah meluat kat depa...Tapi Hasnul pulak yang kena...Ermmmm...Bersalah pulak aku...Bak kata pepatah "Hanya Kerana Nila Setitik, Rosak Susu Sebelanga"....Huhhhhhh...Tapi tak palah...Buat sementara waktu nie untuk meredakan kemarahan aku...Aku tak nak cakap dengan Akram dengan Hasnul dulu...Biar jalah aku kawan dengan budak2 perempuan tu...At least perempuan nie lebih memahami dan boleh menjadi pendengar yang baik...Walau macam manapun aku tetap rindu dengan Masrina, Alia dan Fika geng budak perempuan kelas C yang aku rapat dulu...Nak dibandingkan geng Masrina dengan geng Nadirah...Dengan geng Masrina syok lagi sebab depa lagi sporting dan sekepala dengan aku...Sampai sekarang kami still contact...Huhu...Tak palah...Nadirah pun ok jugak...Dia pun lebih kurang mereng macam aku...Hahaha...Kalau siapa2 terbaca post aku nie especially yang ada kaitan tu...Aku nak minta maaf la ya...Ini sekadar ikhlas dari luahan hati............

0 comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Maut Anda Disini!!!
Hahaha..

Baby Blue Snowflake