Tuesday 20 December 2011

Pertemuan Kali Pertama

Assalamualaikum...Hari nie aku nak bagi tahu yang aku happy sangat2...Guess what??...Sebenarnya aku dah bertandang ke rumah Nisa dekat Kampung Hutan Gelam, Tikam Batu...Aku datang seorang ja tau...Berani tak aku...Haha...Perasan pulak...At first, aku agak pening dan bingung disebabkan tersesat entah sampai ke hulu mana...Dua kali aku tersesat hinggakan sampai masuk ke hutan pokok nipah...Haha...Tapi dengan talian hayat dari Nisa dan juga kakak ipar dia, jumpa la juga rumah Nisa yang aku sayang tu...Perasaan gementar, takut and gembira bercampur menjadi satu...Bila aku sampai depan rumah dia...Emak dia yang first2 keluar datang sambut aku...Hehe...Agaknya si Nisa nie malu kot nak keluar jumpa aku...Ermmm...Lepas tu mak dia ajak la masuk rumah...Aku nampak dia lalu depan aku dan berjalan pergi ke dapur...Ishhhh...Malu la tu...Hehe...Lepas tu aku pun bagi buah-buahan yang aku beli dekat Tesco tadi sebagai tanda nak masuk meminang...Opppss silap taip pulak...Sebagai buah tangan ja lah...Hehe..Lepas tu aku pun jumpa kakak ipar dia diikuti dengan abang long yang baru pulang ke rumah...Kami sembang2 sebentar...Aku sebenarnya agak malu dan segan bila sesi sembang menyembang diadakan bersama family dia...Tapi nak buat macam mana...Buat2 tak malu dah la...Anak2 saudara Nisa yang masih kecil lagi pun semuanya comel2...Tambah2 yang dalam buaian tu...Dahlah putih, kulit licin, tulus, mulus dan cute sangat...Geram aku tengok...Nasib baik bukan anak aku...Kalau tak dah lama aku peluk2 dan cium2 sampai terberak budak tu...Haha...Kejam la pulak...Lepas ja sembang2 tu mak dia ajak aku makan sekali bersama dengan abang long, kakak ipar dia dengan adik2 comel...Nisa tak ikut makan sekali...Katanya dah kenyang ditambah dengan tak sihat...Hehe...Sebab aku datang la tu...Bila time makan, aku makan dengan penuh bersopan walaupun aku dah kebulur sebenarnya tak makan sejak dari pagi tadi...Saja cover tak mahu tunjuk depan family dia...Yang paling aku tak percaya sangat bila mak dia cakap yang Nisa panjat pokok nak ambil pujuk janggus nak buat ulam...Waaaaaaaa...Macam tak percaya ja...Tarzan jugak Nisa ni ya...Haha...Jangan mara tau sayang kalau terbaca dekat post nie...Tarzan pon tarzan lah...Ada aku kisah...Bila tahu ja yang dia sendiri yang ambik pucuk janggus tu...Aku terus tambah lagi tau...Realitinya aku nie bukan jenis yang makan ulam-ulaman...Walau apapun untuk Nisa apa saja boleh...After makan, aku pun minta izin dengan mak dia nak ajak Nisa pergi jalan2 dekat bendang ditemani oleh adik2 comel...Anak2 saudara Nisa lah tu...Hehe...Kami cakap pun tak banyak sangat time jalan2 tu...Aku jalah yang cakap banyak sikit...Segan ka tidak belakang cerita...Yang penting bukan selalu dapat jalan2 dengan dia macam nie...Lepas jalan, kami pun duduk depan bendang sambil berbual2 dan memerhatikan keletah anak2...Cewahhhh...Macam suami isteri pulak...Then aku pun bagilah gelang tangan buatan sendiri, lukisan manik buatan sendiri dan hadiah tudung yang dibeli...Hehe...Yang buatan sendiri tu aku buat dengan penuh rasa cinta tau walaupun agak complicated dan ambik masa tapi yang penting ikhlas dari hati...Yang beli tu pulak memang aku tak boleh buat la...Haha...Mana pakar aku dalam buat2 tudung nie tapi yang penting hati mesti ikhlas nak bagi...Aku beli pun time dekat Alor Setar hari tu cuma tunggu masa ja nak bagi...Ermmmm...Nisa nie dikatakan agak garang la jugak sebab time dia jerit marah adik2 dia, punya la kuat...Boleh dengar satu kampung tu...Haha...Tapi garang2 pun dia comel jugak...Lega la juga aku nie rasanya...Aku selalu risau yang dia tinggi dari aku tapi bila jumpa...Aku tengok dia macam rendah sikit ja dari aku...Maybe sama kot...Entah la aku pun tak tahu...Tapi tak terlalu jauh beza la...Aku pun rasa sesuai bila dengan dia...Aku ada jugak cerita dekat dia yang aku ada ramai kawan perempuan dekat Uitm Merbok tu...Walaupun sulit nak bagi tau yang penting mesti jujur kan...Dia tak marah pun...Dia tak  kisah sangat so kira baiklah sebab persahabatan aku dengan mana2 budak perempuan tidak dihalang...Aku bersyukur sangat2 sebab jumpa perempuan yang memahami dan sebaik2 Nur Anisa...Walaupun kadang2 aku berasa yang aku tidak layak untuknya...Aku merasakan yang dia terlalu baik buat aku...Aku bukan manusia yang sempurna Nisa...Aku banyak kekurangan dan selalu melakukan kesilapan...Tapi Insya-allah Nisa sayang...Aku akan berubah menjadi lebih baik dari sekarang berkat doa darimu...Ermmmmm...Esok dia dah nak bertolak pergi ke Perak untuk bekerja...Aku baru ja teringat nak membawa dia melawat ke universiti aku...Tapi nak buat macam mana...Itu sudah menjadi pilihan dia...Dia pun tak pasti lagi bila dia akan balik tapi yang semestinya sebelum result SPM keluar la...Walau apapun aku berharap Nisa akan menjaga diri baik2 disana...Aku berharap juga hubungan aku dan dia akan berkekalan sampai bila2...Bak kata pujangga jauh dimata dekat dihati...Hehe...Hampa semua pun doakan aku juga ya................

0 comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Maut Anda Disini!!!
Hahaha..

Baby Blue Snowflake