Monday 31 October 2011

Kehadiran Cinta Nisa

Betapa bahagianya hidup nie bila aku dah bertemu sesuatu yang amat berharga...Aku harap perkenalan dengan si dia akan kekal selamanya...Di pagi raya yang amat sunyi dan sepi sekitar pukul empat pagi...Aku telah mengenali seorang insan yang bernama Anisa atau yang aku panggil Nisa ja...Aku berkenalan dengan dia kat facebook...Nisa merupakan seorang gadis yang baik dan cantik...Hehe..Kalau nak tau Nisa nie lain dari yang lain...Berbeza dengan gadis yang pernah aku kenal sebelum nie...Actually pada mulanya aku saja ja chat ngan dia kat facebook sebab dah memang tak ramai sangat orang online pagi tu...Jadi secara sengaja nama dia menarik perhatian aku dan jugak profile photo dia...Nisa Anisa tu lah nama dia letak kat facebook...Nama Nisa jugak merupakan nama salah satu surah dalam Al-Quran...Walau macam mana pon pada mulanya aku just tengok gambar dia ja tak bukak profile dia pon...Aku chat la ngan dia macam biasa...Rupa2 nya junior budak sekolah aku...Macam tak percaya ja kan...Lepas tu aku terus ja bukak profile dia...Kami teruskan chatting sampai ke subuh pagi raya...Sebelum aku sign out, aku sempat tinggalkan no phone aku kat dia berharap nanti dia mesej la...Boleh kenal dengan lebih dekat...Macam tak percaya ja sebab pagi tu memang dia betul2 mesej aku...Bila kenal punya kenal so kami pon jadi rapatlah...Sampai diistilahkan kami mempunyai hubungan yang teragak special...Hehe...Bukan hubungan sulit tau...Kalau nak tau Nisa lah kekasih hati aku dari dulu sampai sekarang...Dari start kenal pagi raya tu lah hubungan kami jadi special case nie...Walaupun kami tak pernah berjumpa lagi so aku tak kisah nak menunggu dia...Dia pernah cakap nanti habis SPM baru boleh jumpa...Tu bermaksud tahun depan la...Lagi pon payah sikit nak jumpa dia sebab family dia kurang bagi dia keluar and dia sendiri pon tak pernah keluar dengan lelaki...Kali nie lah baru aku nak katakan serius dalam hal2 cinta nie...Sebab ciri2 dia betul2 menepati apa yang aku nak...Walau macam mana pon aku harap sangat bila kami berjumpa nanti dia akan terima aku seadanya...Tapi ada benda yang aku selalu terpikir dalam fikiran nie...Aku rasa macam dia tinggi dari aku ja...Hurmmmm...Aku pon taktau nak cakap macam mana...Kalau dia tinggi dari aku...So kami nie sesuai ke tak???Walau macam mana pon aku harap yang hubungan kami nie akan berkekalan sampai bila2...Kalau ada jodoh takkan kemana kan...Selama kami kenal, dia banyak bagi aku inspirasi dan semangat dalam kehidupan aku...Kehadiran dia betul2 membuatkan hidup aku lebih bermakna and aku tak pernah rasa menyesal kenal dengan dia...Secara kebetulan jugak watak utama novel yang aku baca sekarang sama nama dengan dia...Novel tu bertajuk Tahajud Cinta Nisa...Macam tak percaya ja kan...Hehe...Lagi pon sekarang nie aku dah siapkan banyak benda yang special kat dia bila kami nak jumpa nanti...Aku harap nanti dia suka apa yang aku nak hadiahkan...Salah satu yang aku boleh bagi tau kat sini ialah aku sedang belajar membuat kek coklat sebab tu favourite dia...So nanti bila kami jumpa aku nak bagi dia rasa kek coklat yang aku buat...Tak sabar rasanya...Rasa gementar dan takot pon ada...Harap2 nanti dia suka la kan..........



0 comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Maut Anda Disini!!!
Hahaha..

Baby Blue Snowflake