Monday 31 October 2011

Kematian Alejandro

Actually aku nie pencinta haiwan2 di atas muka bumi Allah nie...Semuanya aku sayang termasuklah satu makhluk Allah ni yang dikatakan popular la jugak dalam kalangan manusia...Nak tau apa dia...Makhluk nie dari keturunan kucing...Maksudnya kucing la tu...Hehe...Aku ada la bela sekor anak kucing nie yang aku bagi nama Alejandro...Sebab kenapa aku bagi nama tu ialah time aku jumpa dia aku tengah dengar lagu Lady Gaga iaitu Alejandro...Tu yang bagi nama tu...Hehe...Aku jumpa dia terbiar sekor2 ja kat depan rumah orang pada waktu malam and mengiau2 plak tu...Aku jenis tak boleh sikit bila dengar kucing mengiau2...Aku secara automatik akan tercari2 kucing yang mengiau2 tu...So bila aku jumpa Alejandro...Aku pon bawak balik rumah...Aku jumpa anak kucing ni time bulan April 2011 dulu...Bila aku bawak balik rumah aku tengok comel gila kucing nie...Warna bulu dia hitam putih and aku rasa baru beranak ja sebab masih kecik lagi...Memang dia sekor ja sebab aku tak nampak pon anak2 kucing lain...Banyak kali jugak dia mengiau...Dalam fikiran aku time tu macam2 dok ada...Rasa kesian plak biar dia sorang2 and mesti dia tengah lapar...Jadi aku ambik keputusan nak bela...At first mak aku tak bagi sebab mak aku tak berapa suka sangat kucing...Mak aku risau nanti dia buat taik plak...Tapi abah aku suka kucing and haiwan2 lain...Maybe aku mewarisi sifat sayangkan makhluk Allah dari abah aku kot..Hehe..Walau macam mana pun lepas pujuk punya pujuk last2 mak aku bagi la...Tapi aku yang kena jaga...So hari berikutnya aku pergi kedai dengan mak aku pergi beli sangkar untuk Alejandro...Selain tu aku jugak beli botol susu, pasir and tempat buang taik kucing...Aku betul2 jaga Alejandro dengan baik semenjak hari tu...Hampir setiap hari aku bagi mandi dia...Aku lapkan dia bagi kering and aku letak bedak bagi wangi...Aku selalu main2 dengan dia...Aku jaga dia macam ahli keluarga aku sendiri tau...Maklumlah aku nie kan anak tunggal...Tak dak adik beradik so anak kucing la tempat aku bermain2 and bermanja2...Memang pelik sikit la perangai aku nie...Tapi aku tak kesah orang nak cakap apa sekali pon sebab makhluk Allah nie sepatutnya disayangi...Memang lincah dan jinak betul Alejandro nie...Dia jugak kuat makan...Tapi yang sedih sangat ada satu peristiwa yang berlaku pada satu malam...Sampai sekarang aku masih ingat...Masa petang kejadian tu berlaku, aku baru balik dari Alor Star...Bila sampai rumah and masuk bilik, aku terus terlelap sebab terlalu mengantuk...Sebelum aku tido aku ada lepaskan Alejandro dari sangkar dia and aku lupa nak letak dia balik dalam sangkar dia...Bila aku tertido petang tu, aku tak sedar Alejandro pon ikut tidur dengan aku sekali kat atas katil...Bila aku tersedar aku tercari2 Alejandro...So aku pergi bukak lampu bilik...Bila aku toleh ke belakang and tengok kat atas katil...Ya Allah...Aku betul2 terkejut sangat...Aku tengok Alejandro dah mati...Aku betul2 tak sedar langsung bila masa aku tertindih atas Alejandro...Memang betul tido mati aku nie...Tapi aku betul2 tak sengaja and tak dak niat langsung aku nak bunuh dia...Aku menangis teruk malam tu kat depan Alejandro yang dah tak bernyawa tu...Perasaan aku dah tak terkata dah malam tu...Aku betul2 rasa bersalah yang teramat sangat...Time aku sedar tu pukul 1 pagi lebih...Jadi aku terus ja bungkus mayat Alejandro dengan kain cadar aku tempat dia tido...Aku peluk dengan penuh rasa sayang aku kat anak kucing tu...Tanpa pengetahuan mak, aku capai kunci motor and letak Alejandro kat dalam bakul...Aku bawak dia kat satu sungai dekat area Amanjaya...Sepanjang jalan aku betul2 rasa bersalah and menangis...Hanya Allah jalah yang tau perasaan aku time tu...Bila sampai ja kat sungai tu, aku peluk bungkusan mayat Alejandro dengan erat...Seandainya aku tak lepaskan Alejandro petang tu mesti dia masih hidup sekarang...Seribu penyesalan kat atas diri aku nie tentang kejadian tu yang aku masih ingat sampai sekarang...Dengan perasaan berat hati, aku pon hanyutkan bungkusan yang berisi anak kucing kesayangan aku tu ke sungai....Aku harap air sungai yang sejuk dan tenang tu dapat menyejukkan hati Alejandro untuk memaafkan aku di atas kesilapan yang aku buat.........



0 comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Maut Anda Disini!!!
Hahaha..

Baby Blue Snowflake