Sunday 30 October 2011

Satu Persahabatan Yang Hilang

Pada bulan Januari 2011 ada berlaku satu pergaduhan antara aku dan kawan aku...Sapa lagi kalau bukan si Farhan tu...Benda nie jadi time kami sama2 pergi ke Transair Academy kat Penang untuk mencari ilmu dalam bidang penerbangan nie...Kiranya nak jadi pramugara la...Tapi pramugara nie tak sesuai untuk aku sebab tinggi tak cukup..Hehe..Dia nak 165cm ke atas ja...So aku berminat la dengan lagi satu job nie iaitu ticketing...Dengar kata kerja ticketing nie just jaga kat kaunter and bagi ticket kat pelanggan...Nampak ja mudah tapi tak sebab kalau kita tersilap tak pasal2 kita sendiri kena bayar...Kalau macam pramugara dah semestinya lah kena pandai cakap English...Kalau pandai cakap bahasa lain lagi bagus...Pada mulanya aku tak jadi pergi sebab tak dak duit...Tapi lepas2 dipujuk oleh Farhan dan jugak seorang lagi best frenz aku yang namanya Azam...Aku pon ikut jugaklah sebab tak nak lah member2 aku ni kecik hati pulak...Bab duit semua Azam yang belanja...Yuran masuk dia dua ratus ringgit...And kelas dia selama satu minggu..Ha'..Lupa plak nak cerita pasal Azam nie...Dia nie member aku...Kiranya rapat jugak la...Kalau kat sekolah dia mesti nak selalu mai sembang dengan aku walaupun kelas kami tak sama...Dia kelas Bakeri and aku plak Pengurusan Perniagaan...Memang rapat dengan dia sejak dari form 4 lagi masa aku duduk asrama...Dia baik and lain dari yang lain sikit...Perangai dia kadang2 pelik...Pelik cam mana???Ha' mana leh gitau nanti disabitkan kesalahan sebab memburuk2 kan member sendiri plak...Ok aku teruskan ja dengan cerita aku...Bila kami pergi kat sana tak sangka jugak Abu Bakar ikut sekali atau orang panggil dia Burn...Dia ni kelas Pengajian Makanan Teknik...Lepas habis ja taklimat first kat Transair Academy tu kami semua pon berangkat ke rumah tumpangan yang kami sewa kat area Komtar...Time nie jugaklah aku mula kenal dengan seorang perempuan yang bernama Tahirah atau yang kami semua panggil Eira...Eira nie budak baik, cantik and agak chubby sikit...Pemurah jugak orangnya sebab sepanjang seminggu kami kenal, dia suka belanja kami semua makan...Banyak betul duit dia maybe dia anak orang kaya kot...Eira nie jugak budak Transair Academy...Macam tak percaya ja kami tinggal satu rumah tumpangan...Tapi bilik tak sama la...Bukan ja dia sorang yang tinggal sekali dengan kami sebab ada lagi dua orang budak perempuan...Budak Transair Academy jugak...Sorang nama Hafiza sorang lagi nama apa tah...Semuanya lepasan SPM tau...Malam pertama kat sana aku and member2 keluar jalan2 kat Komtar...Time tu lah kenapa aku tengok Farhan tiba2 rapat semacam ja dengan Burn...Macam buat tak tau ja kat aku...Lagipun si Farhan ni la yang beria2 ajak aku mai sini...Boleh plak dia buat macam tak mau cakap dengan aku lepas jumpa Burn...Jadi malam tu aku jalan dengan Azam jalah...Nasib baik Azam nie setia kawan dengan aku...Kalau tak aku sorang2 jugaklah malam tu...Aku dengan Azam balik dulu ke rumah tumpangan baru depa berdua tu balik...Eira dengan dua orang lagi kawan dia tu hilang entah kemana..Pergi shopping kot..Haha..Hari besok start nak pergi kelas, aku tak berapa cakap sangat dengan Farhan tu...Sama la jugak dengan Burn...Aku siap nak pergi dulu dengan Azam naik motor...Aku bengang jugak la sebab dua orang tu kata tak nak naik dengan kami...Farhan kata nak jaga rambut dia nanti tak elok la...Lagi la bertambah bengang aku nie ditambah dengan hal malam semalam...Bukannya sampai kat Transair Academy nanti tak boleh buat rambut...Pergi jalah tandas nanti bila sampai kat sana...Last2 depa berdua tu suruh aku dengan Azam pergi dulu...So dengan senang hati and ditambah dengan perasaan marah aku terus ja angkat tayar blah dari situ...Depa kata nak jalan kaki jalah...Lepas ja separuh jalan aku dengan Azam naik motor...Secara tiba2 aku rasa bersalah plak buat macam tu kat depa...Dah la depa tu bukan tau jalan sangat kat Penang nie...Aku boleh plak biar depa jalan kaki...Nanti sesat pulak pastu lambat sampai kelas...Jadi aku cuba buang ego aku...Dengan perasaan bersalah aku terus ja patah balik nak jalan kaki sekali dengan depa...Bila sampai kat depan rumah tumpangan, aku tengok depa dah tak dak...Rupanya depa dah pergi dah pon...Puas kami cuba cari satu sama lain kat area Komtar tu...Azam call depa suruh jumpa kat satu tempat tu...Tapi kami tak jumpa pon...Aku agak dah mesti depa dah sesat...Calling punya calling tengok2 depa dah sampai dulu kat Transair Academy sementara aku dengan azam pulak yang sesat...Puas kami cari jalan dekat sejam la jugak..Dahla kelas start pkul sembilan pagi...Lagi lah buat aku bertambah bengang kat depa berdua tu...Tapi last2 sampai jugak la sebab kami tanya arah kat orang2 tepi jalan...Bila sampai aku rasa macam tak mau masuk ja...Yalah sepatutnya aku dengan Azam yang sampai dulu tapi depa plak yang sampai dulu...Azam tetap pujuk aku suruh masuk...So kami masuk kelas and aku tak pandang langsung kat depa...Semenjak hari tu lah hubungan aku dengan Farhan tak berapa baik dalam satu minggu kat sana...Ada satu hari tu aku sedih la jugak sebab depa asyik keluar berdua ja...Nasib baik Azam ada temankan aku...So aku ambik keputusan nak balik ja rumah and tak mau pergi lagi dah kelas...Tapi niat aku terhalang sebab Azam yang pujuk aku...Siap merayu2 lagi jangan balik and dia cakap akulah kawan dia sorang...Kalau aku balik dia cakap nanti dia tak dak kawan...Muka dia gelabah semacam ja aku tengok bila aku kalut2 nak balik...Kesian jugak aku kat dia...So aku batalkan ja niat aku sebab nak jaga hati dia and sebab dia sorang jalah aku kat sana...Kalau tak aku dah lama blah...Actually aku jugak dah kemas barang dah time tu...Sebelum Azam pujuk aku, Farhan dengan Burn ada sekali...Farhan boleh ja selamba cakap kat aku...Kalau nak balik tu balik la elok2...Yang tu ja cakap and aku ingatkan dia nak pujuk aku macam Azam...Lagi bertambahlah bengang aku...Dalam hati aku memang dah agak dah yang dia memang nak aku blah...Menyesal plak aku masuk Transair Academy nie...Kadang2 aku terpikir...Aku nie jealous ke kat Farhan nie bila dia ada kawan baru...Rasanya memang ya...Maybe sebab aku dah anggap dia macam best frenz aku sangat2...Bila dia ada kawan baru yang rapat aku boleh plak jealous...Patut ka aku buat macam tu...Apa kena dengan aku nie...Semenjak hari tu kami memang tak bercakap langsung sampailah sekarang...Tapi dalam hati aku sekarang nie sebenarnya ada niat lagi nak bercakap dengan dia...Masalahnya ego aku terlalu tinggi and payah sekali nak mengalah...Lagipun aku nie jenis yang suka dipujuk and cepat marah orangnya...Maklumlah aku nie kan anak tunggal...Walau apapun berlaku siapa yang salah sebenarnya nie.......

0 comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Maut Anda Disini!!!
Hahaha..

Baby Blue Snowflake